היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




הצד הפיננסי של ייעוץ לעסקים


ייעוץ פיננסי


ייעוץ עסקי הוא תחום המתפרס על סקאלה רחבה של נושאים, החל מנושאים כמו רכש ולוגיסטיקה וכלה בנושאים כמו כוח אדם וניהול פיננסי.

יעוץ עסקי פיננסי הוא תחום ייעוץ המתמקד בניהול הפיננסי וההתנהלות הפיננסית של העסק.
עסק מצליח ומשגשג שינקוט במדיניות פיננסית שגויה עלול לצלול לתהומות ולהעלם במהרה. ואילו עסק שמקפיד על התנהלות פיננסית נכונה יהיה לו את הדלק הפיננסי להמשך צמיחתו.

ייעוץ עסקי פיננסי מטרתו לסייע לבעל העסק להגיע למצב אופטימאלי שבו העסק מגדיל את הרווח שלו ומצמצם את ההוצאות שלו, ייעוץ עסקי פיננסי מטרתו לאפשר לעסק להשיג מקסימום תועלת כספית במינימום עלות כספית.

יעוץ עסקי פיננסי מטפל בלא מעט נושאים בעלי משמעות פיננסית בינהם:

• ניהול תזרים מזומנים תקין- תזרים מזומנים הוא אוסף התקבולים והתשלומים של כל עסק, אחד הכלים הניהוליים שבעזרתם ניתן לאפשר ניהול פיננסי נכון הוא דו"ח תזרים מזומנים שבעזרתו ניתן לדעת מה צפויים להיות ההכנסות והוצאות של העסק בעתיד הקרוב וברחוק יותר.

• ניהול תקציבי נכון - ניהול תקציבי נכון הוא תנאי להצלחה עסקית של כל עסק או ארגון, התקציב הוא בעצם תכנית כספית שמטרתה לקבוע מסגרת תקציבית שבעזרתה ניתן יהיה להשיג ניהול יעיל של עסק, רווחיות גדולה ויציבות לאורך זמן.

• התנהלות מול הבנקים וגורמים אחרים הקשורים למימון – ייעוץ עסקי פיננסי יכול לסייע לכל עסק לגבש לעצמו מדיניות פיננסית נכונה מול הבנקים, ומוסדות פיננסיים אחרים שקשורים בעיקר לתחום המימון.

איך מתבצע ייעוץ עסקי פיננסי

כמו בכל תחום אחר של יעוץ עסקי , גם כאן היועץ העסקי מגיע לעסק או לארגון המעוניין בייעוץ פיננסי, ולומד היטב את אופי הפעילות בעסק, את תפקודן של המערכות השונות בעסק (המערכת הפיננסית, השיווקית, התפעולית ועוד) ולומד מהן נקודות התורפה הפיננסיות של העסק .
לאחר מכן מגבש היועץ העסקי פיננסי תכנית פיננסית חדשה שנראית לו כמדיניות היעילה והמיטבית עבור אותו עסק.
ובהמשך מעביר היועץ העסקי את המושכות לידיו של בעל העסק שצריך ליישם את התכנית הפיננסית כחלק משגרת העסק.

חשוב לציין שהיועץ העסקי אינו בורח מהזירה אלא נשאר יחד עם בעל העסק ומסייע לו בקשיים ובבעיות שצצות במהלך יישום האסטרטגיה הפיננסית החדשה.